Długość trwania fizjoterapii, ze względu na schorzenia.

Czynniki wpływające na długość fizjoterapii

Nigdy nie można oszacować, jaki będzie czas trwania fizjoterapii. Każde schorzenie i uraz niosą za sobą inne konsekwencje dla organizmu, wymagają innego rodzaju terapii. Poza tym również nie ma dwóch takich samych organizmów. Zupełnie inaczej na terapię będzie reagował organizm młodego, silnego mężczyzny, inaczej dziecka, a jeszcze inaczej osoby starszej. Fizjoterapia jest specyficznym, długotrwałym sposobem leczenia. Należy sobie również uświadomić, że fizjoterapia to nie to samo, co rehabilitacja. Rehabilitacja jest doraźnym działaniem po wystąpieniu choroby, czy urazu, który ma na celu odzyskanie pełnej lub częściowej sprawności przez pacjenta. W przypadku długotrwałych schorzeń jest oczywiście także procesem długotrwałym i wieloetapowym.

Rehabilitacja medyczna

Natomiast fizjoterapia jest nieodłącznie związana z rehabilitacją medyczną, jednak jej głównym celem jest zapobieganie nawrotom skutków urazów, pogłębianiu się objawów chorobowych i utrzymanie organizmu w dobrej formie. Metody leczenia za pomocą fizjoterapii wykorzystują zdolność ludzkiego organizmu do reagowania na bodźce. W związku z tym, nie można oszacować długości trwania fizjoterapii. Czasem może trwać krótko, innym razem do końca życia. W niektórych przypadkach wystarczy, że fizjoterapia towarzyszy rehabilitacji i po krótkim okresie czasu nie jest już potrzebna. Jednak przewlekłe schorzenia, czy też problemy ludzi starszych powodują, że konieczne jest długie stosowanie fizjoterapii, które pomoże zapobiegać dolegliwościom bólowym i nawrotom choroby. Po więcej informacji na temat szkoleń zapraszamy na www.topschool-pnf.pl