Typowe schorzenia kręgosłupa po 50-tce

Przyjęło się, że to po przekroczeniu bariery 20 lat zaczynają się poważne kłopoty ze zdrowiem i coraz częściej pojawiają się różnego rodzaju bóle i schorzenia, które znacznie utrudniają funkcjonowanie. Należy je zatem skutecznie diagnozować i podejmować odpowiednie leczenie, aby się ich pozbyć i powrócić do pełnej sprawności co jest naprawdę bardzo istotne.

Po 50-tce należy ze szczególną uwagą przyglądać się swojemu kręgosłupowi i odpowiednio reagować na jakiekolwiek nieprawidłowości, ponieważ mogą być one niezwykle niebezpieczne w skutkach i mogą one przekładać się na bardzo poważne konsekwencje.

Typowe schorzenia kręgosłupa

Do typowych schorzeń kręgosłupa w tym wieku można zaliczyć:

1. Zwyrodnienie kręgosłupa – najczęściej jest ono spowodowane brakiem odpowiedniej ilości ruchu wcześniej. Tym samym brak ruchu przyczynia się do tego, że powstaje przykurcz, który następnie może utrudnić nawet takie czynności jak wstawanie i siadanie.Systematyczne ćwiczenia mogą jednak pomóc w pozbyciu się tego problemu z kręgosłupem i mogą przekładać się na szybszy powrót do zdrowia i naprawdę dobrej formy. Nawet w późnym wieku warto rozpocząć ćwiczenia, aby cieszyć się lepszym samopoczuciem.
  2. Zesztywniające zapalenie stawów kręgowych – jest to bardzo przewlekła choroba, która przekłada się na odczuwanie sporego bólu najpierw w dolnej okolicy kręgosłupa, a następnie na całej jego powierzchni. Można jednak podjąć leczenie, które ma na celu zapobiegnięcie rozwojowi choroby.
  3. Dyskopatia – jest to nic innego jak przemieszczanie się poszczególnych kręgów, które następnie uciskają na konkretne nerwy. Tym samym powodują spory ból i utrudniają poruszanie się. Mając wysunięty dysk należy również zachować szczególną ostrożność przy przemieszczaniu się i nie można nosić bardzo ciężkich przedmiotów.
  4. Osteoporoza – jest to choroba, która dotyka w głównej mierze osoby starsze. Z wiekiem bowiem organizm traci wapń i kości stają się coraz słabsze i bardziej kruche. Przez to należy zachować szczególną ostrożność. Osteoporoza może również przyczynić się do zmniejszenia wysokości nawet o 10 cm.

Więcej na temat leczenia popularnych schorzeń znajdziesz na stronie RehabilitacjaRST